Cures bàsiques de la roba

Qualsevol peça de roba que es vengui a la Unió Europea ha de portar obligatoriament una etiqueta indicant la seva composició, on es mostri a més el tipus i percentatge de les fibres utilitzades. No obstant això, l'etiqueta de manteniment no és obligatòria, encara que si bé és cert, gran part dels fabricants de roba en solen incloure una mostrant les diferents recomanacions utilitzant els símbols estàndard internacionals pertinents.

Tots els unifomes escolars fabricats per ESCOLAR TÈXTIL porten cosit en el seu interior una etiqueta indicant tant la composició de la roba, tipus i percentatge de les fibres utilitzades, com les recomanacions de rentat.

Les etiquetes de recomanacions de rentat que apareixen en els uniformes d'ESCOLAR TÈXTIL, especifiquen quin és el tractament més agressiu que pot aguantar la roba sense espatllar-se. De manera que, sobre les etiquetes que es refereixen al rentat a mà o amb rentadora, forma d’assecat, i temperatura de planxat, apareix esmentat, ja sigui amb xifres, barres, punts o lletres, el tractament màxim tolerat.

Encara que semblin confuses, les instruccions de manteniment són bastant fàcils d'entendre. En les etiquetes s'especifica el teixit utilitzat i inclouen un màxim de cinc símbols que fan esment de les precaucions que s’han de prendre.

Faci clic AQUI per consultar la guia ràpida sobre el significat d'aquests símbols.

Per definició, els uniformes escolars solen suportar major càstig que altres peces de roba habituals que tenim a l'armari, atès que el seu ús és continuat durant tot l'any escolar. Per tant, solen ser objecte continuat de taques, fregaments, estirades, etc., i pateixen amb major freqüència, habitualment diverses vegades per setmana, l'ús de rentadores, detergents, suavitzants, secadoras, planxes, etc.

A ESCOLAR TÈXTIL ens preocupa molt el manteniment que se’n faci dels uniformes que fabriquem i, encara que totes les fibres que utilitzem són de primera qualitat, prevenir el deteriorament prematur de la roba requereix respectar les indicacions que ESCOLAR TÈXTIL fa mitjançant les etiquetes de rentat cosides en el seu interior. Llegeixi amb deteniment l'etiqueta de la roba i segueixi les seves instruccions per tractar de conservar-la durant el major temps possible i en bon estat després del seu rentat, assecat i planxat. També li recomanem segueixi aquests consells bàsics pel seu manteniment:

Recomanacions pel rentat de la roba:

• És aconsellable rentar per separat la roba de colors blancs o clar de la de color fosc.
  • Les roba que conté cotó, es recomanable rentar-la a baixa temperatura, doncs cal considerar la possibilitat que el cotó encongeixi o alteri el color. La roba de color o estampada, cal rentar-la sola la primera vegada i aclarir-la bé, ja que tendeix a despintar-se una mica.
  • Utilitzi sempre que pugui cicles de rentat curt i centrifugat moderat
  • Dosifiqui el detergent i suavitzant de forma adient. Afegir molta quantitat de detergent i suavitzant a la bugada espatlla la roba, perjudica el medi ambient i pot alterar els colors.
  • Emplenat de la rentadora: La roba necessita espai per moure's lliurement. Un excés de càrrega impedeix que l'aclarit no sigui òptim i per tant que la roba no quedi neta.
  • Rentar la roba a l'inrevés millorarà els resultats. Els colors es protegiran més i la roba no es desgastarà tan ràpidament.
  • Utilitzi preferentment aigua freda. Si la brutícia de la roba ho requereix, pot rentar amb aigua tèbia; la massa calenta espatlla i altera els colors de les peces.
  • No experimenti. Hi ha taques que no és possible eliminar en condicions normals de rentat. En cas contrari, la peça pot sofrir i deteriorar-se sense remei.

Recomenacions per tenir cura de la roba.

• Abans del rentat, buidi les butxaques, tanqui les cremalleres i velcros (obertes, espatllen la resta de roba), lligui els botons, cintes, torni del revés els punys, aixequi els colls, i cusi qualsevol trencat, ja que per petit que sigui es farà més gran en el rentat.
  • Si no és necessari, és recomanable que no arribi a la temperatura indicada com a màxima.
  • Els escuts i logotips estampats s’han de planxar a l'inrevés a temperatura moderada.
  • Després de rentar, estendre immediatament. No deixi la roba mullada i amontegada.
  • A la secadora sempre és preferible allargar el temps d'assecat que incrementar la temperatura per sobre del permès per la roba.
  • Mai incrementi la temperatura per escurçar el temps d'assecat.
  • No exposar les peces de color directament al sol.
  • Verifiqui si pot utilitzar llegiu. Si fa servir lleixiu sàpiga que:
Desgasta les fibres interiors i exteriors de la roba, limitant la vida útil de les mateixes.
Mai faci servir lleixiu hipoclorada (de clor) sense diluir. Provoca forats a la roba.
No utilitzi lleixiu en teles danyades o descolorides, ja que no actuarà de manera uniforme. Tampoc l'apliqui a la roba de llana.